Porsche 912 1966

  • Odrestaurowane w oryginalnym kolorze
  • Matching numbers
  • Po serwisie

Numer nadwozia: 454890

Historia Modelu

Gdy w 1964 roku na rynek trafiło Porsche 911, klienci poszukujący nieco tańszego auta marki z Zuffenhausen nadal mogli zdecydować się na model 356. Rok później wycofano go jednak z oferty – a „dziewięćset jedenastka” ze względu na zaawansowaną technikę była dla wielu kosztowna w zakupie.
Lekarstwem okazało się wprowadzenie na rynek auta równie atrakcyjnego wizualnie, jak nowy model, lecz oferowanego za o wiele niższą cenę z inną jednostką napędową.

Model 912, bo o nim mowa, wszedł na rynek w kwietniu 1965 roku i szybko zaskarbił sobie sympatię kupujących.
Niższą cenę udało się uzyskać poprzez zastosowanie czterocylindrowego silnika o pojemności 1.6 litra i mocy 90 KM (dla porównania, 911 miało sześciocylindrowy silnik dwulitrowy wytwarzający 130 KM) i nieco uboższego wyposażenia, na przykład prostszej deski rozdzielczej – natomiast z zewnątrz auto nie różniło się od droższego brata.

Dziennikarze motoryzacyjni docenili prowadzenie modelu, zauważając, że ze względu na lżejszy tył, jest ona łatwiejsza w opanowaniu, niż 911.

Przez cztery lata produkcji wyprodukowano 30 000 egzemplarzy modelu coupe i około 2500 egzemplarzy modelu Targa, dzielącego się na „soft window Targa” z plastikowym tylnym oknem i późniejsze „hard window Targa” z oknem tylnym ze szkła.

Następcą 912 był model 914, oraz prostsza i tańsza wersja kolejnej ewolucji modelu 911, nazwana 911T.
912 w nieco zmodyfikowanej formie powróciło jednak, jedynie na rynek amerykański, w 1975 roku (sześć lat po zakończeniu produkcji w Europie) – było tam sprzedawane przez czternaście miesięcy, dopóki do sprzedaży nie trafił model 924.

Cena na zapytanie